eMobility v Mercedes‑Benz Trucks
Už dnes pripravení na zajtrajšok.
Vitajte v zmene: Prechod na eMobility prináša revolúciu v celom odvetví. Znížené emisie, nižšie prevádzkové náklady, tichá a komfortná jazda – akumulátorové elektrické nákladné vozidlá sú budúcnosťou dopravy. Aby sme ju mohli úspešne formovať, už dnes si nastavujeme správne smerovanie. A pomáhame tiež našim zákazníkom využívať príležitosti, ktoré budúcnosť prináša.
eMobility – ako sa to začalo?
Od výskumu k výrobe.
Začalo sa to ako výskumný projekt o alternatívnych pohonoch a možnostiach vodíka a akumulátorov. Ale to, čo bolo vtedy ešte teoretickou laboratórnou prácou, je už dnes realitou na cestách: V roku 2016 sme predstavili náš prvý prototyp akumulátorového elektrického nákladného vozidla. V roku 2021 nasledovalo vozidlo eActros 300/400, ktoré sa osvedčilo v praxi. V roku 2022 bol uvedený na trh eEconic, naše elektrifikované nákladné vozidlo na nasadenie v mestách (Urban). S eActros 600 sme v roku 2023 urobili ďalší významný krok smerom k akumulátorovej elektrickej doprave.
V roku 2025 presvedčí eArocs 400 tichým a lokálne CO2‑neutrálnym nasadením v mestskej stavebnej doprave. Okrem toho nový eActros 400 rozširuje rodinu vozidiel eActros a otvára celý rad ďalších možností pre distribučnú dopravu so zníženým obsahom CO2. Tým rozširuje portfólio vozidiel, v ktorom aj vy nájdete vhodné riešenie pre vašu cestu k udržateľnej elektrifikovanej budúcnosti.
Aká je naša vízia?
Spoločne do budúcnosti.
Zákazníci Mercedes‑Benz Trucks, ako ste vy, po celom svete zabezpečujú spoľahlivú, bezpečnú a efektívnu dopravu. To z nás robí dôležitú súčasť spoločnosti a prináša to so sebou veľkú zodpovednosť. Pretože dopyt po udržateľnej doprave rýchlo rastie. Máme jasnú ambíciu prevziať vedúcu úlohu pri zmene odvetvia. Celkom v zmysle priekopníckeho ducha, ktorý nás poháňa ako vynálezcov automobilu.
Electrified
1. časť: Výzva je prijatá
Prvá časť úplne novej série Electrified sprevádza spoločnosť Logistik Schmitt z Bietigheimu na jej ceste k eMobility. Ako skúšobný partner Mercedes‑Benz Trucks každý deň čelíte novým výzvam, od infraštruktúry cez náklady až po skepticizmus vodičov. Rainer Schmitt však hovorí: „Výzva prijatá!“ Dokáže spoločnosť prekonať množstvo prekážok a dokonca nadchnúť vodičov pre novú technológiu?
- Trailer: Výzva je prijatá
- 1. diel: Infraštruktúra
- 2. diel: Náklady pod kontrolou
- 3. diel: eActros? Nie, ďakujem?
- 4. diel: Zákazníci sú elektrizovaní
- 5. diel: Vysoké napätie: eActros 600 prichádza
Často kladené otázky k eMobility
Čo vás posúva
Zavádzanie novej technológie je zvyčajne spojené s veľkými výzvami, určitými pochybnosťami a niekedy aj s predsudkami. Naši odborníci na eMobility tu odpovedajú na vaše najčastejšie otázky.
„Chceme, aby sa naši zákazníci zaoberali témou napájacieho zariadenia, a povzbudzujeme ich, aby zohľadnili všetky aspekty v počiatočnom štádiu. Kľúčovými témami sú napríklad kapacita siete, ako aj trvanie potrebného plánovania elektrickej energie a konečnej výstavby napájacieho zariadenia.“
„Nízke teploty majú negatívny vplyv na dojazd vozidla eTruck. Preto vykonávame rozsiahle testy, napríklad v severnom Fínsku, s teplotami až do mínus 25 stupňov. Máme tiež systém manažmentu akumulátora, ktorý udržiava teplotu akumulátora na správnej úrovni počas celej prevádzky.1“
„Plánuje sa, že akumulátory vozidla eActros 600 sa budú môcť na nabíjacej stanici s približne jedným megawattom energie nabiť z 20 % na 80 % za približne 30 minút.2"
„Rovnako ako naše dieselové nákladné vozidlá, aj naše akumulátorové elektrické nákladné vozidlá spĺňajú bezpečnostné požiadavky. Vykonávame s nimi napríklad aj crash testy. Okrem toho máme koncepciu bezpečnosti akumulátora, ktorá monitoruje napríklad teplotu akumulátora počas celej prevádzky nákladného vozidla. Aby sme ešte viac zvýšili bezpečnosť, naše vozidlá eTruck sú samozrejme vybavené aj našimi komplexnými asistenčnými systémami pre vodiča, ako napríklad systémom Active Brake Assist3.“
„Mohli by ste si myslieť, že je tam prázdny priestor, ale to nie je pravda. Je tam umiestnený náš Frontbox, v ktorom sme efektívne využili priestor na umiestnenie napríklad čerpadiel, kompresorov a riadiacich prístrojov.“
„Znejú veľkolepo. Nainštalovali sme akustický výstražný systém vozidla, ktorý vytvára umelý zvuk a zviditeľňuje nákladné vozidlo v jeho okolí, najmä pri nižších rýchlostiach.“
Mohlo by vás tiež zaujímať:
Charged to change
Riešenia nabíjania pre vaše podnikanie
Na čele novej éry
Obrázky a texty môžu obsahovať aj príslušenstvo a mimoriadnu výbavu, ktoré nie sú súčasťou sériového rozsahu dodávky. Obrázky slúžia len na ilustráciu a nevyhnutne nezobrazujú skutočný stav originálnych vozidiel. Vzhľad originálnych vozidiel sa môže líšiť od vzhľadu vozidiel na obrázkoch. Zmeny sú vyhradené. Obrázky a texty môžu obsahovať aj typy, podporné služby, servis a produkty, ktoré nie sú ponúkané vo všetkých krajinách.
Ako medzinárodná spoločnosť, Daimler Truck AG považuje rovnosť príležitostí, rozmanitosť, otvorenosť a rešpekt za svoje základné hodnoty. Ukazujeme to spôsobom, akým myslíme, konáme a komunikujeme. V zásade všetky zvolené pojmy prirodzene zahŕňajú všetky rody a identity.
1 Dojazd bol stanovený interne za špecifických testovacích podmienok po kondicionovaní s ťahačom návesov 4x2 s celkovou hmotnosťou jazdnej súpravy 40 t pri vonkajšej teplote 20 °C v diaľkovej doprave a môže sa líšiť od hodnôt stanovených podľa nariadenia (EÚ) 2017/2400.
2 Na základe interných simulácií, keďže záväzný a jednotný Megawatt Charging System (MCS) je v súčasnosti stále vo vývoji.
3 Asistenčné systémy pre vodičov dokážu vodičov iba podporiť. Zodpovednosť za bezpečné riadenie vozidla zostáva vždy v plnom rozsahu na vodičovi.